donderdag 12 februari 2015

Street Art: Inti

Street Art: Inti

Inti is de vaandeldrager van de nieuwe generatie Chileense kunstenaars, hij laat een spoor van graffiti met een rijkdom aan Latijns-Amerikaanse cultuur, waarin hij zijn inspiratie aan ontleent achter. Het iconische karakter "Kusillo" is een sleutelfiguur geworden in vrijwijl al zijn werken die te bewonderen zijn in aile uithoeken van de wereld.

Door het beschilderen van gigantische properties en dankzij een gelaagdheid van theatrale verbeeltenis onstaat er schilderkunst dat is bedrenkt met niks meer en minder dan betoverende kleuren en een ode aan de vreugde.

Naam van het kunstwerk: '' Creed ''

Locatie: Spoorsingel Heerlen

Jaar van de beschildering: 2014

Website kunstenaar: INTI.INTI.INTI
















Ik vind dit persoonlijk een van de beste streetarts in onze omgeving. Het is met veel passie geschilderd. Er was veel ophef over of het een moslima was met een kogelsjasje, maar ik vind dit allemaal maar onzin. Waarom zou een schilder zo een betekenis willen uitbeelden. Er was maanden geen ophef over totdat iemand dit ging inbeelden. Ik fiets hier namelijk elke dag wel 2x langs. Voor mij geeft dit een soort van bloei, er bloeit iets groots op in Heerlen vandaar mijn voorkeur naar deze streetart. 

Bron: http://www.heerlenmurals.com/nl/component/k2/item/51-inti-street-art-heerlen-murals-festival-aurora-maankwartier






Geen opmerkingen:

Een reactie posten